Industria ospitalitatii a luat cu asalt piata muncii, companiile de profil anuntand saptamana trecuta aproape 500 de posturi vacante. Tinta lor: de la CEO de berarie pana la ospatari si menajere.
numeroasele lansari de restaurante si hoteluri programate pentru aceasta toamna au adus cele mai bune vesti pe piata muncii de-a lungul saptamanii trecute. Investitiile din acest domeniu au creat oferte de joburi pentru toate categoriile de personal, incluzand atat pozitii de management, cat si operationale.
Beraria Caru' cu bere, lantul de restaurante City Grill si hotelul de patru stele Ramada Bucharest North au lansat cele mai complexe campanii de recrutare, nevoile lor de personal insemnand in total aproape 500 de pozitii.
Modelul lansat in aceasta vara de restaurantul Heritage, care a anuntat recrutari de peste 70 de persoane specificand in anuntul de angajare salariul brut oferit pentru fiecare pozitie, a fost preluat si de alte branduri de restaurante.
Oferta salariala pentru diferitele joburi vacante a pornit de la cateva sute de lei brut si a ajuns la 4.095 de lei (1.170 euro), pentru postul de CEO de la Caru' cu bere. La care se adauga insa si pachetul de beneficii, care, potrivit reprezentantilor restaurantului, poate depasi valoarea de 1.000 de euro.
Daca salariul "la vedere" poate reprezenta o metoda de atragere a candidatilor, specialistii in resurse umane spun insa ca o astfel de strategie risca sa provoace si efecte neplacute. "Este o strategie de promovare, pe de o parte, si o strategie de atragere a personalului, pe de alta parte. Cu toate acestea, pot aparea si probleme, pentru ca oricand concurenta stie cat trebuie sa dea mai mult pentru a fura un om", explica Madalina Didea, deputy general manager la firma de recrutare si consultanta in resurse umane la Business Intelligence Agency (BIA).
Mai departe, crede ea, sal