Timpul alocat rezolvarii problemelor in organizatie poate fi redus considerabil daca se apeleaza la un sistem de comunicare deschis si interactiv, la toate nivelurile companiei, este de parere Ona Fortu, director de resurse umane al LGE Romania.
"Cred ca cei mai importanti 'clienti' ai unei companii sunt angajatii. Ei sunt adevaratele asset-uri ale respectivei organizatiii. Astfel, incercam in strategia de resurse umane sa abandonam paradigmele conservatoare de tipul angajat-angajator in favoarea unui management direct si a comunicarii deschise", precizeaza ea.
Calatoriile dese de afaceri, intalnirile la nivel international, trainining-ul permanent sunt cateva dintre coordonatele pe care se bazeaza strategia de resurse umane in cadrul LGE, spune Ona Fortu. Iar aceasta expunere continua la tot ceea ce inseamna "cutting edge" are rolul de a mentine canalele de comunicare deschise, de a reduce stresul cotidian, imbunatateste productivitatea si ajuta la o mai buna retentie, la fidelizarea angajatilor, in cele din urma, considera ea.
Desi managementul LGE Romania este in mare majoritate format din romani, in echipa lucreaza si sase coreeni, care ocupa pozitii de tipul product manager, posturi care necesita skill-uri al caror transfer nu a fost facut catre managerii romani. Astfel, una dintre provocarile activitatii de resurse umane este managementul interculturalitatii. "Politica noastra de HR trebuie sa fie sensibila la diferentele culturale si legale si sa considere implicatiile pe termen lung ale oricarei actiuni", subliniaza Fortu.
In ceea ce priveste aspectele legate de mediul multicultural din cadrul LGE Romania, managerul spune ca este relativ usor de sesizat un conflict intre mentalitatea de lucru a romanilor si cea a coreenilor.
"In timp ce coreenii sunt genul acela de angajati care nu isi schimba locul de munca aproape toata via