Top managerii americani, europeni si australieni acuza ineficienta departamentelor de resurse umane si a functiei de training din companiile lor pentru lipsa competentelor in randul personalului, care nu le permite sa atace pozitia de lider de piata si afecteaza chiar functiile critice din organizatii.
Doar unul din sapte executivi (14%) considera ca nivelul general de competente al fortei de munca din organizatia pe care o reprezinta este cel mai performant la nivelul intregii industrii in care aceasta activeaza, releva un studiu al companiei internationale de consultanta in management si servicii de outsourcing Accenture, care a inclus peste 250 de respondenti din Statele Unite ale Americii, Europa si Australia.
Mai mult, doar unul din cinci respondenti a declarat ca marea majoritatea a angajatilor intelege strategia companiei si ceea ce trebuie facut pentru ca aceasta sa fie performanta pe piata de profil.
Executivii au mai precizat ca functiile considerate a fi critice, cum ar fi cea de vanzari, customer service, financiara si planificare strategica nu activeaza la parametri optimi, tocmai din aceste motive.
"Lipsa competentelor esentiale reprezinta o problema de importanta vitala pentru managementul companiilor. Pe masura ce competitia devine tot mai dura, nevoia de a cultiva competente, mai ales in ceea ce priveste functiile critice, ar trebui sa se regaseasca in capul listei de prioritati a cor-poratiilor", a declarat Peter Cheese, global managing partner in cadrul Accenture. El a adaugat ca nereusita companiilor de a isi dezvolta forta de munca se traduce, in general, printr-un nivel scazut de competitivitate.
Potrivit studiului, aceste deficiente pot fi atribuite, intr-o anumita masura, proceselor ineficiente de pregatire si dezvoltare a resurselor umane.
Iar asta mai ales in contextul in care exista o nemultumire adanca s