- Fiecare companie de succes traverseaza in istoria sa momente in care trebuie sa se reinventeze. Fie ca isi schimba publicul, oferta de produse, structura actionariatului sau se adapteaza unei piete in schimbare, companiile aleg sa investeasca milioane de euro pentru a comunica noua identitate
- Anul acesta companii precum Domo, Antibiotice, Altex, UPC, Cetelem sau Bancpost au operat schimbari de brand importante
- Pentru procesul de rebrandare, retailerul Domo a apelat la doi furnizori specializati in domeniu, compania romaneasca Brandient si cea britanica Enterprise IG
Fiecare companie de succes traverseaza in istoria sa momente in care trebuie sa se reinventeze. Fie ca isi schimba publicul, oferta de produse, structura actionariatului sau se adapteaza unei piete in schimbare, companiile aleg sa investeasca milioane de euro pentru a comunica noua identitate. Despre sume similare si modele de succes putem vorbi si la noi. Iar despre cele mai noi rebrandinguri autohtone vorbesc pentru Curierul National companiile care au decis in ultimul an sa se reinventeze.
"Cea mai scurta definitie posibila este aceea care spune ca rebrandingul este activitatea care duce la schimbarea perceptiei fata de un brand", explica Stefan Liute, Strategy Director la agentia Grapefruit. Aceasta presupune in primul rand revizuirea strategiei de brand, ca urmare a unor schimbari reale si relevante ale companiei respective si a ofertei ei comerciale. Urmeaza, apoi, partea tehnica, insa nu mai putin creativa: construirea unui plan de rebranding care sa includa toate activitatile de comunicare interna si externa necesare, cu obiective, resurse, termene si parametri de performanta. Abia apoi se efectueaza eventualele schimbari la nivelul identitatii de brand, verbala si vizuala, urmate in mod obisnuit de o campanie care acompaniaza si vesteste introduc