Proiectul legislativ de modificare a Ordonantei nr.22/1999 referitoare la reglementarea activitatii portuare, suscita tot mai mult interes in lumea portuara. Astfel, in ultima vreme au aparut diverse speculatii si ipoteze descinse din anumite prevederi ale proiectului de act legislativ mentionat.
Dincolo de aceste presupuneri si deductii, cert este ca proiectul legislativ, care nu va imbraca forma unei Ordonante de Guvern - dupa cum ne-a declarat Mircea Banias, directorul general al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta - ci va ajunge direct in dezbaterea Parlamentului sub forma unui proiect de lege formulat de Guvern, cuprinde o serie destul de lunga de modificari si
reglementari noi. Dintre prevederile cuprinse in proiectul legislativ aflat deocamdata inca in faza de colectare a opiniilor si propunerilor venite din partea tuturor actorilor lumii portuare se remarca cea cu privire la faptul ca intr-un port privat administratia portuara este reprezentata de persoana juridica desemnata de proprietarul portului respectiv.
Altfel spus, regulile jocului sunt lasate la latitudinea proprietarului facilitatii portuare private, insa odata stabilite ele trebuie respectate si impuse chiar de catre patronul portului cu pricina sau de catre firma pe care acesta a desemnat-o sa administreze portul in cauza.
Desi aceasta reglementare exista si in vechiul act normativ, ea consfinteste o stare de fapt naturala si conforma cu principiile statului democratic potrivit carora un proprietar are atat dreptul sa dispuna dupa cum doreste de obiectul posesiunii sale, cat si acela de a-si impune propriile reguli in interiorul proprietatii sale.
Numai ca, tot proiectul de reglementare a activitatii portuare precizeaza si obligatiile administratiilor portuare, indiferent de faptul ca acestea apartin statului sau sunt organizate