- Pretul de achizitieal carburantilor apropiat de cel de vanzare, precum si lipsa serviciilor aferente activitatii vor face ca, in numai doi ani, numarul benzinarilor particulari sa scadala jumatate, urmand ca acestia sa dispara definitiv de pe piata
- Locatiile strategice in care activeaza "independentii" sunt vanate de marile companii de profil, acestea urmandsa cumpere benzinariile neprofitabile la preturi cuprinse intre 300.000 de euro si un milion de euro
- Serviciile conexe (restaurante, magazine, service) practicate de marii jucatori pot aduce pana la 50% din profit
Necazul benzinarului particular, bucuria marilor companii petroliere. In doar cativa ani, benzinariile independente de pe soselele Romaniei ar putea deveni istorie, acestea aflandu-se in imposibilitatea de a-si asigura un profit ce le-ar permite extinderea si modernizarea conform cerintelor comunitare. Astfel, dupa estimarile specialistilor, numarul benzinariilor independente ar putea scadea in primii doi ani de la aderare, la jumatate.
"E posibil ca in urmatorii doi ani sa asistam la o injumatatire numarului celor care presteaza astfel de servicii. Se poate sa se si depaseasca procentul de 50%", ne-a spus Ion Tache presedintele Asociatiei Benzinarilor Particulari.
Potrivit acestuia, motivele pentru care pe benzinarii particulari ii asteapta zile negre, sunt multiple. "In primul rand, pretul cu care benzinaria achizitioneaza carburantul este foarte apropriat de cel cu care acesta il vinde", a spus presedintele ABP. O a doua problema semnalata de acesta este lipsa serviciilor specifice unor benzinarii europene. Cum la micii agentii comerciali care se indeletnicesc cu acesta activitate, serviciile aferente lipsesc cu desavarsire, "profitul firmei este aproape inexistent". In unlele cazuri, spune Tache, marile benzinarii obtin profit de pana l