In ciuda unor opere memorabile, artistul e "mort de mult in constiinta romanilor".
Constantin Brancusi ramane pentru romani... cel mai mare sculptor. Scurt pe doi. Langa pasajul de la Universitate, la umbra unor copaci pitici, bucurestenii lauda creatia sculptorului, chiar daca singurele opere de care au auzit sunt „Masa Tacerii”, „Coloana Infinitului” si „Poarta Sarutului”.
Domnul Bebe se sfieste cand e intrebat daca stie si alte creatii, concluzionand ca, pana la urma, e o chestiune de gust. „Eu nu prea ma pricep la chestii de genul asta.
Dar stiu ca e un sculptor si un om, vorba aia, cunoscut de toata Europa. Nu m-am documentat mai mult ca nu m-a interesat, tine si de ceea ce-ti place sa stii pana la urma”, spune bucuresteanul.
„L-au uitat astia cu totul”
Alaturi de el, un prieten de banca e contrariat: de ce nu se face mai multa reclama artistului? Vrea sa spuna si el ceva despre cel care a intrat in Top 10 Mari Romani. O dezvaluire.
„Avem si noi un om de elita in sculptura si l-au uitat astia cu totul. Asta e parerea mea. L-au uitat. Brancusi e mort de mult in constiinta romanilor. Noi bagam telenovele in loc sa-l bagam pe Brancusi la televizor!”, se enerveaza Nicolae Bobeica.
Prima data cand a vazut cateva creatii ale artistului roman era copil. „Eram mic cand am fost sa vad „Coloana” si „Masa Tacerii”. Atat am putut vedea atunci, dar va dati seama ca nu eram constient de valoarea lor”. Isi aduce aminte insa ca a auzit ceva de un bust care trebuia sa fie scos la licitatie.
„Coloana fara sfarsit” si „Masa Tacerii” raman creatiile reprezentative si pentru cei mai tineri. „Are niste opere de arta exceptionale care, prin natura lor, se inscriu in afara sferei obisnuitului.
Niste elemente sacre. Stiu ca „Masa Rotunda” si „Coloana Infinutului” se afla pe o anumita linie, cumva in legatura cu elementele cosmice, ceva de ge