Interesul dezvoltatorilor in piata de logistica va creste odata cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, urmand ca polul investitiilor sa devina coridorul IV pan-european, potrivit dezvoltatorilor de profil. Coridorul IV va trece prin localitatile: Nadlac, Arad, Deva, Orastie, Sebes, Sibiu, Ramnicu Valcea, Pitesti, Bucuresti, Fetesti si Constanta.
"Autostrada Brasov-Bors nu este foarte atractiva pentru dezvoltatorii de spatii logistice. Centrul de interes se va muta catre vest, pe coridorul IV, unde sunt mai multe orase cu economie dezvoltata", spune M?ler Onofrei, market officer la ProLogis pentru Romania.
In urmatorii doi-trei ani vor intra pe piata circa sase dezvoltatori mari de profil.
"Dupa intrarea in UE, ritmul investitiilor pe piata de logistica se va inteti. Vor intra jucatori specializati, care vor introduce diverse tipuri de logistica", precizeaza Onofrei. Centrele logistice si de distributie construite pana in prezent au atras investitii totale de circa 300 de milioane de euro, potrivit reprezentantilor companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox.
Anul acesta vor fi livrati pe piata circa 100.000 de metri patrati de spatii logistice, urmand ca in 2007 si 2008 sa fie construiti anual cate 150.000 mp.
In prezent stocul de spatii industriale este de 120.000-180.000 de metri patrati, urmand ca in urmatorii cinci ani acesta sa ajunga la un milion de metri patrati, potrivit jucatorilor de pe piata imobiliara. Partea vestica a orasului este cea mai dezvoltata zona industriala si isi pastreaza caracterul emergent. Loturile de teren disponibile in jurul centurii Capitalei sunt tot mai rare, traficul este foarte aglomerat, iar preturile au inceput sa creasca.
In aceste conditii, terenurile de langa autostrada Bucuresti - Pitesti sunt foarte cautate, mai ales langa caile de acces. Exemple care sustin aceasta afirmatie sunt