(Foto: Ziua de Cluj)
Intrucat autoritatile guvernamentale nu au miscat un deget pentru a solutiona problema variantelor de ocolire, reprezentantii administratiei clujene se vad nevoiti sa se achite de aceasta sarcina.
Primarul Emil Boc si-a exprimat chiar intentia de a pune taxe pe masinile grele care strabat Clujul, in conditiile in care Guvernul ar putea considera ca sunt solicitate prea multe fonduri pentru reparatiile la drumuri. Si executivul Consiliului Judetean a initiat proiecte pentru realizarea unor centuri ocolitoare, insa totul a ramas in stand-by.
De cealalta parte, doar doua dintre proiectele demarate de municipalitate sunt pe cale sa devina realitate. Si acestea sunt, insa, considerate insuficiente.
Conform estimarilor reprezentantilor administratiei locale din Cluj-Napoca, lucrarile la prima semi-centura din Cluj-Napoca ar urma sa se finalizeze la jumatatea anului viitor. Este vorba despre prelungirea Bulevardului Muncii, pana in localitatea Apahida, cu 8,2 km. Acest drum va permite devierea traficului spre si dinspre Bistrita, Dej, Gherla, Oradea si Zalau.
Guvernul a alocat 3,7 milioane de lei, lucrarile fiind demarate deja. Reprezentantii Primariei, impreuna cu cei ai Consiliului Judetean, au estimat ca, pana la jumatatea anului viitor, aceasta centura poate fi data in folosinta. Cel de-al doilea proiect de centura ocolitoare a fost angajat tot de municipalitate.
Este vorba de ruta de pe ramura de vest, Turda - Valcele, pana la Apahida, care va avea rolul nu numai de a descongestiona traficul din centrul orasului, ci si de a preintampina accidentele de pe Calea Turzii.
Daca aceste doua proiecte au primit deja finantare de la Guvern, fiind pe punctul de a deveni realitate, variantele de ocolire propuse de exec