Avea 36 de ani cand a devenit directorul general al unei marci care era cam de cinci ori mai "batrana" decat el. Michel Nieto, acum in varsta de 40 de ani, este CEO al Baume & Mercier, marca elvetiana de ceasuri infiintata in 1830.
Primul lucru pe care l-a facut a fost sa schimbe toata echipa, in afara de ceasornicari, pentru a revigora Baume & Mercier, una dintre cele mai vechi si mai elegante marci orologere elvetiene, dar care alunecase intr-un con de umbra. Lui Nieto nu-i e teama sa admita ca este meticulos in ceea ce priveste procesul decizional si se descrie chiar drept un "maniac" atunci cand vine vorba de produsele firmei. A ramas, de altfel, de pomina ziua in care i-a luat pe cei mai valorosi trei designeri ai marcii si i-a incuiat intr-o sala timp de trei zile, impreuna cu 400 dintre cele mai reusite modele create vreodata de Baume & Mercier. Motivul? Sa le redea inspiratia.
Ceea ce s-a si intamplat de altfel, avand in vedere ca Baume & Mercier a revenit in atentia colectionarilor si a pietei cu modelele principalelor trei linii: Riviera, Diamant si Classima Executives.
Nieto mai recunoaste si ca nu are talent de designer, dar, din nou, este atat de meticulos incat, atunci cand a fost creat modelul Riviera, pe care de altfel il si poarta, nu a fost multumit nici de primul prototip, nici de al doilea, nici de al douazecilea.
Designerii au fost nevoiti sa creeze 23 de prototipuri, fapt care a costat firma nici mai mult nici mai putin de 600.000 de dolari, dar asa si-au asigurat un succes si un model la mare cautare. De altfel, Baume & Mercier e acum pe locul cinci in topul marcilor de orologerie de lux.
Desi arata la fel de tanar si relaxat ca in ziua in care a fost numit CEO, Nieto are un program destul de haotic - calatoreste in peste 60 de tari in fiecare an (in 2005 a fost "pe drumuri" 200 de zile si a participat la 27 de