Cursele ilegale intre soferi, refuzul medicilor de a-i "turna" la Politie pe soferii inapti, blocarea carosabilului de catre manifestanti, nesemnalizarea lucrarilor sau obstacolelor de catre administratorii drumurilor si consumul de alcool chiar si dupa comiterea unui accident - acestea sint citeva dintre infractiunile introduse in noul Cod Rutier, ce va intra in vigoare peste doua saptamini. Tot la capitolul "Noutati", Legea 49/2006 prevede ca pietonii accidentati in timp ce traverseaza neregulamentar poarta intreaga vina, ca motociclistii si conducatorii de motoscutere sint obligati sa circule in permanenta cu luminile de intilnire aprinse, in timp ce soferii vor actiona farurile doar pe autostrazi si drumuri europene. Automobilistii vor putea folosi detectoarele de radar, insa aparatele de bruiere a sistemelor de supraveghere si monitorizare a traficului vor ramine interzise.
Datorita noului sistem de penalizare, soferii cu dare de mina - obisnuiti sa achite mormane de amenzi si sa ignore legea ulterior - vor ramine fara permise, in momentul in care vor acumula 15 puncte.
Astfel, daca intr-un interval de 6 luni, un sofer a fost prins de Politie trecind neregulamentar la nivel cu o cale ferata, apoi este "prins" de radar depasind viteza legala cu peste 41 km/h si, in final, este surprins cu autoturismul pe linia de tramvai, isi poate lua la revedere de la "carnet", pe o perioada de 30 de zile. Mai mult, daca a fost somat sa se prezinte la Politia Rutiera ca sa predea permisul si nu s-a conformat, soferul respectiv primeste un "bonus" de alte 30 de zile, avind, astfel, la dispozitie, doua luni intregi pentru a rasfoi noul Cod Rutier si a medita la predeverile acestuia.
Trebuie precizat ca, in afara de punctele de penalizare, soferii vor primi si amenzi mai mari decit cele care se dau in prezent. Astfel, fiecare punct de penalizare va