Romania devine o piata tot mai atractiva pentru companiile occidentale care au servicii de tip „call-center” - centre in care se ofera, prin telefon, asistenta tehnica sau comerciala si se vind produse si servicii. Giganti precum Oracle, IBM, HP sau General Electric, dar nu numai, tin legatura cu proprii lor clienti prin call-center-uri deschise in tara noastra.
Romanii sint preferati in acest domeniu deoarece accepta salarii mult mai mici decit in Occident, in conditiile in care stapinesc foarte bine limbile straine de circulatie internationala si se pricep sa foloseasca un calculator.
„Call-center” este un serviciu telefonic pus la dispozitie de o companie clientilor sai, prin care le ofera acestora asistenta tehnica sau comerciala pentru produsele cumparate, informatii (serviciul 931 al Romtelecom este un „call-center”) sau posibilitatea de a achizitiona diferite produse sau servicii.
Firmele isi infiinteaza propriul departament de call-center sau pot incheia un contract cu operatori specializati. Piata romaneasca a explodat in 2004 si, conform estimarilor specialistilor, urmeaza sa se dubleze din 2007.
In acest fel, Romania se apropie de India si Indonezia, tarile care domina piata, dar care pierd teren mai ales din cauza faptului ca majoritatea clientilor occidentali care apeleaza la „call-center” sint nemultumiti de accentul stinjenitor al operatorilor asiatici.
„Ne-am mutat in Romania in 2000, iar activitatea noastra s-a redirectionat spre servicii externalizate multilingvistice, de tipul call si contact center”, ne-a explicat Roberto Montandon, reprezentantul companiei britanice XL World, unul dintre cei mai mari furnizori de astfel de servicii in Romania, cu filiale in Iasi, Cluj, Oradea si Bacau.
„Avem peste 500 de angajati si planuim sa mai angajam inca. Am ales Romania deoarece am gasit cost