- Editorial - nr. 177 / 8 Septembrie, 2006 Mai deunazi, la unele critici aspre aduse unui anumit fel de publicitate prin mass-media, cea sfidatoare, facuta la unele posturi de televiziune, private mai ales, mi s-a raspuns cam smucit, pe un ton sarit, mai mult din varful limbii: "Este dreptul omului la propria imagine. O face in numele libertatii de exprimare!" O fi, imi zic, daca unii tocmai asa inteleg libertatea asta de exprimare! Daca-i invocata pana si esenta articolelor 30 si 31 din Constitutie, mi-am spus, s-ar putea ca aparatorul unui anumit chip al sfidarii zilnice pe marele ecran sa aiba chiar dreptate. Numai ca tocmai aici, in foarte multe cazuri, atunci cand scopul scuza mijloacele, se ascunde altceva: bobarnacul smecheresc pe care-l primim mereu de la manipulatorii unui anumit segment al vietii sociale romanesti. Pentru ca, de pilda, o nunta ca in basme, cum a fost cea a cuplului Irinel Columbeanu si Monica Gabor, poate ascunde multe. Mai ales atunci cand, in schimbul unei mari sume de bani, transformi propria nunta intr-un spectacol mediatic agresiv si dezagreabil, iar intentiile si finalitatea cad undeva dincolo de nevinovata "proprie imagine", urmarita prin penibila publicitate dupa care alearga unii ca scosi din minti. Atunci, publicitatea desantata devine caz clar de psihanaliza. In astfel de situatii, dincolo de dragostea mare, in vazul lumii, dincolo de publicitatea urmarita, situandu-se printre cele mai mediatizate persoane din Romania, cuplul in cauza poarta cu el, simultan, si acea doza de sfidare. Cadourile facute de catre Monica, unor cadre didactice, eleva fiind inca pe atunci, opulenta afisata seara de seara, intr-o emisiune a unui post de televiziune, imbuibarea dovedita ostentativ in ochii lumii, atata timp cat 60 la suta din populatia Romaniei se afla in preajma pragului de saracie (pentru unii chiar lucie!), au o cu totul alta interpret