Doru Atomei, directorul de dezvoltare al grupului Aquila, spune ca a sosit momentul dezvoltarii pe segmentul de logistica, dupa ce in ultimii ani compania s-a concentrat pe distributie.
"La inceput eram doar unul dintre cei peste 30 de distribuitori cu care colabora Unilever, acum am ramas doar doi", spune Doru Atomei, directorul de dezvoltare al grupului Aquila.
El precizeaza ca grupul de distributie a mizat pe un parteneriat cu producatorul multinational de bunuri de larg consum Unilever South Central Europe (USCE) la foarte putin timp dupa infiintare, in anul 1996.
Pe langa experienta, grupul Aquila a avut oportunitatea de a investi in acest parteneriat, asigurandu-si astfel resursele pentru investitii in dezvoltare, mai intai pe distributie apoi pe logistica.
Unilever South Central Europe a organizat la nivel international o licitatie in anul 2004 in vederea externalizarii serviciilor de logistica. Grupul Aquila a castigat si a demarat investitii de peste 8 mil. euro pentru construirea a doua centre logistice care sa fie suportul logistic pentru Unilever.
"Compania care a oferit cel mai avantajos pachet de oferte a castigat licitatia, pretul fiind probabil un element destul de important in alegerea castigatorului", spune Atomei.
Primul centru logistic a fost construit in Ploiesti, in imediata apropiere a fabricii Unilever. Anul acesta urmeaza sa fie deschis un al doilea centru logistic Aquila, la Cluj-Napoca, centru care va deservi tot filiala locala a producatorului de bunuri de larg consum.
Unilever a ajuns intre timp principalul partener al grupului Aquila, generand aproximativ 35% din cifra de afaceri a grupului din Romania.
Parteneriatul dintre Aquila si Unilever s-a extins si tarile din regiune, spune Atomei.
Compania a intrat pentru prima data pe piata externa in anul 2001, odata cu infiintarea firmei T