explică unii dintre ei - taxele vamale. Însă au omis un amănunt: între România şi ţările Uniunii Europene nu se mai aplică taxe vamale din 2002."Într-adevăr, preţurile la articolele din explică unii dintre ei - taxele vamale. Însă au omis un amănunt: între România şi ţările Uniunii Europene nu se mai aplică taxe vamale din 2002.
"Într-adevăr, preţurile la articolele din magazinele noastre sunt mai mari, din cauza taxelor vamale", spune Alina Rădanţu, marketing manager al Solmar Group, compania care deţine în portofoliu francizele Mango, Promod, Castro şi +it. "Nu adăugăm nimic în plus. Tot ce este în plus reprezintă taxa vamală", precizează Rădanţu. Potrivit acesteia, contractul de franciză nu prevede un plafon al preţurilor pe care trebuie să îl aplice francizatul.
"Contractul de franciză ne insuflă principiile brandului respectiv - idei de marketing, aranjarea mărfii, maniera de a vinde. Ne obligă să respectăm brandul şi, de asemenea, preţul impus de ei în momentul lansării colecţiei", a mai adăugat reprezentanta Solmar Group.
Acest lucru este afirmat şi de Dania Steiner, director de strategie al CHR Consulting, companie de consultanţă în domeniul francizelor. Din portofoliul companiei face parte şi Zara, unul dintre cele mai cunoscute branduri de îmbrăcăminte la nivel local.
"Preţurile mai mari la produsele importate sunt efectul taxelor vamale, pentru cele care sunt importate în afara Uniunii Europene", spune Steiner, citând oficiali Zara.
"Ceea ce este importat din Uniunea Europeană este scutit de taxe, iar dacă produsele sunt fabricate în alte ţări, cum este China, atunci compania-mamă, prin intermediul căreia sosesc produsele în România, este cea care plăteşte taxele", spune Manole Popa, general manager al companiei de textile Conted Dorohoi, care a produs îmbrăcăminte în sistem lohn (hainele sunt produse la nivel local sub un bra