Sistemul de evaluare a vinului creat de Robert M. Parker Jr. a devenit treptat ghidul de baza al cumparatorilor de vin din Statele Unite.
Revista Wine Spectator, o publicatie lunara dedicata industriei viticole, care se defineste ca fiind cel mai bun ghid al iubitorilor de vin, a acordat de curand 90 de puncte unui cabernet sauvignon ce apartinea viei Valentin Bianchi din Argentina, relateaza The New York Times.
Atunci cand un vin este evaluat cu un astfel de punctaj, este mai mult ca sigur ca va fi foarte bine vandut, iar toate eforturile producatorilor vor fi rasplatite.
Astfel, dupa ce vinul a primit 90 de puncte, Brian Zucker, supraveghetor al vanzarilor online pentru K&L Wine Merchants, un mare retailer din San Francisco, a decis sa promoveze cabernetul Valentin Bianchi, trimitand mii de e-mailuri de prezentare clientilor fideli ai companiei.
"Daca vinul ar fi obtinut doar 89 de puncte, am fi vandut doar o mica parte din ceea ce vom vinde acum. Insa acum, datorita celor 90 de puncte obtinute si luand in considerare si pretul de doar 12,99 de dolari al vinului, sunt suta la suta sigur ca K&L va reusi sa vanda toata productia acestui cabernet argentinian", a declarat el.
Zucker a inceput sa promoveze marca Valentin Bianchi deoarece el a considerat ca acest vin va avea o vanzare buna chiar si inainte ca Wine Spectator sa ii acorde 90 de puncte. Dar aceasta nu este o regula pentru fiecare vin ce primeste punctaj mare. "Un vin care este foarte bine cotat pur si simplu prinde viata. Nu reprezinta neaparat cea mai buna valoare, dar asta nu pare sa aiba importanta", a afirmat Zucker.
Un sistem de rating care delimiteaza o distinctie intre un cabernet sauvignon cotat cu 90 de puncte si unul care nu a primit decat 89 implica o precizie a simturilor despre care multi critici sunt de acord ca sunt calitati pe care majoritatea oamenilor