Prima masura a noului sef de la Petrom a fost sa infiinteze o divizie de strategie, care se va concentra asupra extinderii internationale a operatiunilor.
Petrom, cea mai mare companie din Romania, controlata de grupul petrolier austriac OMV, se va concentra asupra "internationalizarii" operatiunilor sale, avand in obiectiv crearea unei pozitii puternice in zona Marii Caspice.
Noua sefa a Petrom, care a lucrat anterior 13 ani pentru Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), se va ocupa de acum direct de strategie, care anterior era printre atributiile directorului general adjunct, pozitie detinuta de catre austriacul Werner Schinhan.
"Am preluat noi responsabilitati legate de strategia companiei. Prima masura pe care am luat-o la Petrom din pozitia de CEO a fost sa decid infiintarea unei divizii de strategie. Pentru divizia de strategie, nu avem inca un sef. Suntem in proces de recrutare", a declarat pentru ZF Mariana Gheorghe, care detine pozitia de CEO de la jumatatea lunii iunie.
"Obiectivul nostru este sa devenim lider de petrol si gaze in Europa de Sud - Est. Deocamdata, suntem numai cel mai mare producator in aceasta regiune. In cadrul acestei strategii de internationalizare a operatiunilor, vrem Kazahstanul sa devina, alaturi de Romania, o regiune de core business (principala - n.r.). Zona Marii Caspice este tinta noastra", a declarat Mariana Gheorghe.
"Vrem sa ridicam productia de titei in Kazahstan la 30.000 barili pe zi", mai spune oficialul Petrom.
"Printre tinte se mai numara Turkmenistanul si alte state din acea zona. Ne uitam la piata din Rusia, unde am putea intra printr-o achizitie. Vom tine cont de specificul fiecarei piete si de climatul local. Exista o strategie de achizitii pentru pozitionarea pe piata in functie de oportunitati", spune Mariana Gheorghe.
Interesele de expansiune ale Petrom