America noastra cea de toate zilele este, de ceva timp, plina ochi de masini. De fapt, este atat de plina de masini, incat nu prea mai are ce sa faca cu ele. Si chiar daca, la o adica, se poate spune ca are destul desert sa le parcheze, producatorii din tara tuturor posibilitatilor - inclusiv aceea a decesului pe baza de faliment - sunt, de mult, in fibrilatii. Nu stiu cum e in medicina, dar se pare ca la noi, in lumea motorizata, fibrilatiile dau nastere la agitatie, iar agitatia da nastere la alte masini. Asa se face ca una dintre marcile cele mai musculoase din State s-a trezit ca, daca nu face o infuzie de steroizi puternica, s-ar putea sa cedeze in fata celor 40-50 de pitici noi care ii ameninta pozitia la scara mondiala. Si atunci acum cativa ani, adica, Jeep a scos o idee salvatoare, probabil, dintr-un brainstorming fulger. Pe scurt, este vorba despre ceva gen quot;"unde-s multi, puterea crestequot;". De unde acum doi-trei ani Jeep avea doar trei modele mari si late pe piata Wrangler, Cherokee si Grand Cherokee, 2006 este anul in care ne dam seama ca masinile se fac din concepte. Commander, Patriot, Compass si Wrangler-ul in patru usi sunt toate nume noi in portofoliul Jeep.
In total, sapte modele noi pentru o marca ce n-a visat o asemenea strategie expansionista niciodata in viata ei de icoana. Iar daca un Commander nu mai e o aparitie noua nici macar pentru Bucuresti, Patriot si Wrangler vor intarzia un pic mai mult decat Compass, care va incepe navigatia prin jungla urbana bucuresteana in maximum trei luni. Masina este, de fapt, un Dodge Caliber cu tractiune integrala, dar masinile nu se vor canibali-za, pentru ca ataca segmente diferite de cumparatori. In plus, Compass este o aparitie inca si mai puternica decat Caliber, tocmai prin prisma unor unghiuri complet speciale. Pentru ca designerii lui Jeep au facut o masina pe care n-o poti confunda usor c