La acest moment, Consiliul Local nu poate aproba modificari si completari de trasee, pentru transportul public de calatori cu vehicule de mica capacitate, adica minibuze si microbuze. Cu alte cuvinte, legislativul municipal nu poate oferi acoperirea legala pentru o decizie luata si deja pusa in practica de primarul Constantin Cibu, privind modificarea unor trasee aprobate anterior de CLM, care ar avea ca scop imbunatatirea eficientei transportului in comun.
Faptul ca o astfel de decizie a Consiliului ar fi ilegala a fost stabilit in urma unei analize realizate de Serviciul Juridic-Contencios, care a informat consilierii municipali, printr-un punct de vedere oficial, ca "promovarea unui proiect de hotarire cu acest continut este nelegala si neoportuna".
Explicatiile prezentate de semnatarii documentului, respectiv secretarul municipiului, Stoian Iorga, si seful serviciului amintit, Luminita Macovei, se refera, printre altele, la faptul ca traseele aprobate prin hotarire de consiliu in 2004 au fost scoase la licitatie si adjudecate, iar incepind cu luna februarie 2005 au fost incheiate contracte de concesiune pe o durata de 5 ani.
CLM s-a legat singur de miini
Potrivit caietului de sarcini aprobat de CLM, "modificarile in reteaua de transport public de calatori (extinderi, limitari, desfiintari, statii, numar de autovehicule, capacitate traseu, frecventa) justificate tehnic si economic, pentru care exista acordul partilor contractante pot fi operate la contractul de concesiune ori acte aditionale, fara modificarea clauzelor contractuale initiale". In aceste conditii, pentru specialistii Serviciului Juridic-Contencios, este clar ca: "La acest moment, CLM nu poate aproba modificari si completari de trasee, contractele de concesiune fiind in derulare. Prevederile art 9 din HCLM 4/2004, conform carora "tra