Scriam in ultimul editorial ca riscul ca incomodul, amenintatorul proiect al legii privind infiintarea si functionarea Agentiei Nationale de Integritate sa iasa emasculat din dezbaterile de la Comisia Juridica a Parlamentului, de miercuri seara si joi dimineata, este imens. Temerea, si explicata, si justificata, s-a adeverit. Acest proiect de lege care, daca ar fi ajuns lege in forma gandita initial, ar fi maturat din viata publica si ar fi impins in procese penale multe nume grele, multi actori politici, a urmat, de la inceput, un drum plin de obstacole.
Sa ne amintim ca proiectul fusese trimis de Monica Macovei, la Guvern, inca din vara lui 2005, de unde a fost retras pe motiv de negociere cu partenerii de coalitie. Primavara acestui an l-a prins in acelasi stadiu. Apoi, la presiunile U.E., a intrat, in iulie, in dezbaterea Guvernului, unde, dupa cum declara ministrul Macovei, fara interventia presedintelui, ar fi fost din nou blocat. Legea urma sa fie adoptata in sesiune extrordinara la finalul lunii iulie sau, cel mai tarziu, la inceputul lui august. Tergiversat, a intrat in Parlament abia in 6 septembrie, desi termenul limita pentru adoptarea legii, convenit cu U.E., fusese 7 septembrie.
Parlamentarii P.S.D., P.R.M., P.C. si U.D.M.R. - care, cand a fost vorba de o lege care sa le controleze averile acumulate si sa le ceara sa si le justifice pana la ultimul leu, au gandit la unison si au sabotat-o in corpore - ne-au servit, practic, o lege inoperabila. Semn ca, in ciuda existentei multor matusi, soacre sau alte paravane familiale cu bani in exces, sunt foarte multe averi care trebuie ascunse. Altfel, ne-am trezi ca pentru posesorii lor - sau ai soacrelor ajunse putred de bogate, e drept, de la numirea ginerilor in functii - am avea nevoie de triplarea numarului actual de penitenciare. Practic, prin voturile de la Parlament au fost zadarnicite si efort