După cum bine se ştie, compania americană Bechtel a primit de la Guvernul PSD Năstase al României, prin încredinţare directă, în februarie 2004, contractul de construire a autostrăzii Transilvania, Braşov – Borş, proiect în valoare de 2,5 miliarde USD. La fel de bine se ştie că Uniunea Europeană a criticat îndelung acordarea fără licitaţie a proiectului către gigantul american. De asemenea, se ştie că Executivul Tăriceanu a renegociat contractul cu Bechtel. Primul tronson din Autostrada Transilvania, Câmpia Turzii – Cluj, va fi dat în folosinţă în 2009. Cum a fost însă posibil, ca Executivul Năstase să dea cu tifla UE, făcând cadou către Bechtel şi SUA un contract de 2,5 miliarde USD?
Corp Watch este o organizaţie americană neguvernamentală, care demască neregulile din cadrul corporaţiilor gigant , a politicii americane şi, în general, a afacerilor de miliarde din economia americană. Raporturile publicate de Corp Watch au fost nu odată citate de publicaţii prestigioase din SUA şi chiar de posturi TV celebre, precum CBS sau CNN. Fiind o multinaţională extrem de puternică, Bechtel a intrat nu o dată în atenţia celor de la Corp Watch. Publicaţiile Trustului Gazeta vă prezintă o serie de spicuiri din suspiciunile care planează asupra Bechtel. Scopul celor prezentate mai jos este de a înţelege mai bine care au fost mecanismele şi pârghiile ce au determinat Guvernul Năstase să acorde, fără licitaţie, contractul celor de la Bechtel care au fost motivaţiile pentru care Bechtel a negociat contractul cu Executivul Năstase de pe poziţii de forţă. Care au fost motivele pentru care Guvernul Tăriceau nu a putut anula contractul cu Bechtel, ci doar renegocia.
Astfel, ar fi de spus că Bechtel reconstruieşte de mântuială Irakul, pe contracte de zeci de miliarde de euro, că Bechtel a construit prima bombă atomică, că Bechtel dă apă lumii întregi, că Bechtel a colaborat