Pentru a te putea specializa in industria berii este nevoie de o pregatire indelungata, mai ales pentru a putea ocupa o pozitie manageriala, este de parere Mihaela Teohari, directorul de resurse umane al Interbrew Romania, filiala locala a celui mai mare producator mondial de bere InBev.
"Un director de fabrica, de exemplu, se formeaza in aproximativ cinci ani, timp in care intra in contact cu fiecare sector din unitatea respectiva", precizeaza Teohari.
Concurenta la nivel de business se transmite si in concurenta in recrutarea celor mai buni oameni, crede ea. "Lupta este constanta si nu se da neaparat intre jucatorii din industria berii. Din ce in ce mai multi investitori straini sunt interesati sa vina si sa dezvolte o afacere in Romania, fapt ce creste nivelul competitiei pentru oamenii talentati", precizeaza ea.
Mihaela Teohari a preluat in urma cu doua luni functia de director de resurse umane al Interbrew Romania, inlocuindu-l pe Cristian Popescu, care a preluat o pozitie similara la Genpact, filiala locala a gigantului mondial General Electric.
Interbrew este parte din InBev, cel mai mare "berar" din lume, iar directiile de resurse umane sunt in linie cu viziunea si strategia companiei. Departamentului de resurse umane ii revine sarcina de a dezvolta o echipa care sa sprijine si sa impulsioneze afacerea.
Desi accentul se pune pe promovarea din interior, Interbrew recruteaza si tineri absolventi, care sunt integrati in programe speciale de pregatire pentru partea comerciala, participa la programe internationale de training in vanzari, programe in care sunt cooptati si colaboratorii (distribuitorii), astfel incat toate structurile implicate in afacere sa fie implicate in dezvoltarea acesteia.
"Punem foarte mare accent pe promovarea din interior. In acest moment, procentul de promovabilitate din interior a depasit 80%", spune