Altex, cel mai mare retailer de pe piata produselor electronice si electrocasnice din Romania, si-a redus cota de piata cu circa 2-3% in favoarea retelelor internationale de magazine Carrefour si Metro, potrivit lui Dan Ostahie, presedintele grupului Altex.
"Aceasta se datoreaza in mare parte limitarii creditului cu buletinul de catre BNR si a condus la scaderea afacerilor retailerilor specializati, precum Altex, favorizand lanturile de hipermarketuri, care au politici ceva mai agresive", a spus Ostahie.
Altex detine in prezent o cota de piata de aproximativ 30%, potrivit propriilor estimari.
"In primul semestru cifra de afaceri a grupului Altex a fost de circa 100 de milioane de euro, iar in a doua jumatate a lui 2006 mizam pe afaceri de peste 150 de milioane de euro", a declarat Ostahie.
El crede ca eliminarea taxelor vamale la produsele din Asia va conduce in 2007 la o crestere a pietei, dar fara a depasi nivelul atins in 2005.
"Produsele albe (electrocasnice - n. red.) vor avea anul acesta o scadere de 20%, cele negre (electronicele - n. red.) de 10%, in timp ce produsele IT%C vor stagna. Piata se regleaza acum, dupa anii 2003-2005, in care creditul de consum si cota unica au actionat ca un efervescent. Piata ajunge acum la un nivel corect, real si incepe sa creasca solid", a afirmat Ostahie.
El a evaluat piata de electronice si electrocasnice din acest an la aproximativ 700 de milioane de euro, sub pragul de 800 de milioane de anul trecut.
"Piata din Romania are un potential de trei ori mai mare decat cea din Bulgaria si pana in 2010 se poate creste organic. Inainte sa ne implicam pe pietele straine dorim sa controlam mai bine cash-flow-ul, operatiunile si logistica de aici", a precizat Ostahie. Unul dintre elementele de baza ale strategiei Altex vizeaza extinderea pe segementul magazinelor de mare suprafata (peste 2.000