Valoarea pietei romanesti de consultanta in management este in prezent de 80 de ori mai mica comparativ cu cele mai mari piete europene, cea britanica sau cea germana, si de trei ori mai mica decat valoarea pietei din Cehia, la o populatie de trei ori mai mare, potrivit unui raport publicat de Federatia Europeana a Asociatiilor de Consultanta in Management (FEACO).
Cu toate acestea, ritmul anual de crestere al pietei romanesti de consultanta in management este de aproximativ 20%, cu mult mai alert decat cel inregistrat pe alte piete vest-europene, unde ritmurile de crestere sunt cuprinse intre 1 si 10%, cu o singura exceptie, Marea Britanie, unde ritmul este de aproape 20%.
Piata romaneasca de consultanta creste mai rapid decat media europeana, in special datorita faptului ca serviciul este relativ nou si efervescentei climatului investitional. Astfel, in 2005, valoarea pietei, evaluata la 200 de milioane de euro, a inregistrat un ritm de crestere de cinci ori mai mare decat media europeana, potrivit datelor AMCOR (Asociatia Consultantilor in Management din Romania), membru al FEACO.
Dupa integrarea in Uniunea Europeana, specialistii estimeaza ca rata anuala de crestere a pietei va ajunge la 40-50%, in special datorita concurentei create prin intrarea companiilor de pe pietele europene. "Dupa aderare, o cresterea a pietei interne de consultanta in management de 40% este posibila pentru ca plecam de la valori foarte mici", explica Mihai Svasta, presedintele AMCOR.
Previziunile specialistilor pozitioneaza sursei pietei romanesti in jurul valorii de 250 de milioane de euro in acest an, schimbari notabile fiind asteptate dupa integrare.
"Piata din Romania este foarte atomizata, intrucat exista sute de firme de consultanta si inca alte sute sau mii care se pretind a fi de consultanta. In acelasi timp, comparativ cu Europa de Vest, cererea de