(Foto: Gazeta de Cluj)
Cluj-Napoca este unul dintre cele mai aglomerate municipii ale Romaniei. Statisticile situeaza municipiul de pe Somes pe locuri fruntase in Europa sau chiar in lume ca numar de masini pe cap de locuitor. Arhitectura veche a orasului contribuie din plin la infernalele ambuteiaje de pe strazile clujene.
In acest sens, o centura ocolitoare care sa preia traficul greu si autoturismele care doar tranziteaza orasul era mai mult decat necesara. Timp de mai bine de 16 ani s-au incercat diverse metode de a se realiza aceasta centura, dar toate s-au soldat cu un esec. Totusi, rezolvarea a venit la inceputul acestui an, cand s-au gasit fonduri guvernamentale pentru a demara lucrarile la centura.
In luna februarie s-a organizat o licitatie pentru atribuirea contractului de executie lucrari si proiectare detalii de executie pentru Varianta Est (DN1 - DN1 C) a centurii. Licitatia a fost insa anulata, comisia de licitatie anuntand repetarea licitatiei, deoarece nici una din ofertele depuse de cei patru participanti de atunci nu respecta prevederile cuprinse in caietul de sarcini.
Licitatia a fost reluata in vara acestui an si la finele lunii august comisia a decis un castigator pentru primul tronson al centurii Valcele - Apahida.
Ciao Tirrena Scavi
Traseul centurii Cluj Est - la estul municipiului Cluj-Napoca, leaga DN 1 la km 465+105 (iesirea din localitatea Valcele) de DN 1C la km 16 + 050 (la iesirea din localitatea Apahida) - a fost impartit in trei sectoare: km 0 - km 9+600, km 9+600 - km 18+700 si km 18+700 - km 24+600. Licitatia a fost organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania - S.A. prin Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj pentru toate cele trei sectoare, dar, sectorul I a fost adjudecat