- Diverse - nr. 178 / 11 Septembrie, 2006 Tuse precise, expresive, pe alocuri filigranate, de o uluitoare forta de transfigurare in lumea sa, fascinanta in complexitate si lumina revigoranta, exprima in majoritatea poeziilor sale (cu predilectie cele din primele doua capitole "A sare miroase petala de mar" si "Cadere libera") poeta si ziarista MARIANA CRISTESCU (seful sectiei culturale a cotidianului "Cuvantul liber"), in cea mai recenta carte a sa: "CONVERSATIE DE SEARA", Ed. Nico, Targu-Mures, 2006. Necunoscand-o pe autoare, dar citindu-i poemele din carte, recunosti imediat (evident, daca ai exercitiul lecturii) intelectualul impatimit de cunoastere polivalenta si spirit, mereu cu foame nepotolita de frumos, reconvertita prin/in retortele sufletului si prin/in circumvolutiunile cunostintelor, in rafinamente artistice, literare, in particular.Trimiterile directe sau tangentiale catre valori culturale si morale planetare, din mitologia romana si greaca, din literatura, muzica si artele plastice, si nu in ultimul rand catre cele biblice, altoite neparcimonios pe propriile trairi (viziuni), dau poeziilor o mai larga respiratie intru frumos, particularul "varsandu-se", atemporal, in general. Un aer ascensional, ca o dorinta de contopire cu absolutul, strabate, ca un fulger, fiecare poem. Versul alb, modern, pe alocuri rotunjit imprevizibil, dar incantator cu rima, mai mult ca o exceptie decat ca o regula, imbina un simbolism (chiar daca uneori pe "linia" lui Lucian Blaga), cu un neoromantism netributar nimanui. Cele cateva dialoguri cu elemente-simbol, dar si cu sine, trec poezia Marianei Cristescu din acest "segment" (poemele "Conversatie de seara", "Amor prohibit", "Eden", "Sfada" etc.) si printr-un postmodernism de buna calitate. Poemele din capitolul "Rime basarabene" sunt structurate pe un fond folcloric. Poezia "Blasfemie" este cea care deschide cartea. Primul l