Cred că de multe ori vi s-a întâmplat să nu fiţi tratat cu respect într-un magazin sau pur şi simplu să fiţi ignoraţi. Mie mi s-a întâmplat într-una din zilele săptămânii trecute, când am intrat într-un magazin din centrul oraşului să-mi cumpăr ceva de mâncare. În magazin era doar vânzătoarea şi un domn. Până aici nimic neobişnuit. Ei bine, în timp ce eu încercam să mă hotărăsc ce să cumpăr, ce-i doi au început să se sărute, să se liniştească reciproc spunându-şi că în relaţia lor nu există trădare şi alte lucruri de acest gen. Eu, la cele auzite şi văzute am vrut să ies din magazin, dar am constatat că cei doi sunt în dreptul uşii şi chiar dacă i-aş fi rugat să-mi dea voie nu cred că m-ar fi auzit, discuţiile dintre cei doi fiind foarte aprinse. În cele din urmă el a plecat, convins de ea, vânzătoarea, iar eu am rămas să-mi cumpăr ceva de mâncare.
Bineînţeles că vânzătoarea n-a mai avut urechi de auzit, nici ochi de văzut. Parcă vorbeam singură, iar ea îşi cerea scuze mereu. În cele din urmă am plecat. Îmi era mie ruşine de situaţie, ei însă, nu cred… În drum spre redacţie m-am gândit dacă proprietarul magazinului este interesat să-i meargă afacerea. M-am întrebat dacă-şi cunoaşte personalul, care după părerea mea este foarte important, mai ales când vorbim de vânzări, indiferent de nivelul la care se lucrează. Cu siguranţă ştie că există specializări şi cu siguranţă a auzit şi de fidelizarea clienţilor. Dacă acest proprietar ar şti să-şi menţină clienţii mulţumiţi, nu numai că aceştia s-ar întoarce, dar l-ar şi recomanda, ceea ce reprezintă cea mai ieftină şi eficientă publicitate pe care ar putea-o obţine. Totodată cred că nu trebuie să ştim să facem foarte multe lucruri, dar trebuie să fim foarte buni la lucrurile pe care ştim să le facem. Un bun vânzător trebuie să fie cât mai competitiv, iar noi, ca şi cumpărători pretindem să fim respectaţi. Din păc