deja existente. Cu toate acestea, mai multe linii ale traficului subteran zac abandonate din perioada regimului comunist, în stare avansată de degradare.Lucrările la tronsonul Nicolae Grigorescu - deja existente. Cu toate acestea, mai multe linii ale traficului subteran zac abandonate din perioada regimului comunist, în stare avansată de degradare.
Lucrările la tronsonul Nicolae Grigorescu - Linia de Centură au demarat în 1989, dar din pricina fondurilor insuficiente au fost sistate la scurt timp, astfel că din tunelul deja săpat, cu greu s-ar mai putea realiza acum "o linie subterană modernă". Directorul general Metrorex, Liviu şoavă, susţine că finalizarea traseului dintre Grigorescu şi Linia de Centură face parte dintr-un proiect mai amplu al reprezentanţilor metroului bucureştean, care prevede investiţii şi în modernizarea instalaţiilor electrice pe magistrala Republica-Piaţa Unirii-Semănătoarea-Crângaşi sau pe magistrala Linia de Centură-Eroilor-Industriilor. Mai mult, spun oficialii Metrorex, o parte din banii obţinuţi de la guvern şi de la BEI vor fi folosiţi pentru dotarea staţiilor de metrou cu cele necesare persoanelor cu dizabilităţi locomotorii, în timp ce cu o altă sumă se vor achiziţiona, în cursul anului viitor, şase trenuri noi.
Bucureştenii vor metrou şi în Drumul Taberei
Chiar conducerea Ministerului Transporturilor a arătat că intenţionează să semneze, la începutul lui 2007, un acord de împrumut cu BEI, pentru finanţarea primului tronson Ghencea-Universitate. "Populaţia din cartierul Drumul Taberei ar aduce aproape încă jumătate din călătorii care circulă cu metroul", a spus şoavă. Un alt mare proiect îl reprezintă şi realizarea unei rute 1 Mai-Aeroport Băneasa-Otopeni Centură, tronson care, conform reprezentanţilor Metrorex, ar urma să fie finanţat doar de Primăria Generală a Capitalei. Până la aplicarea proiectelor, î