Compania aeriana irlandeza cu tarife reduse Ryanair ar putea intra pe piata romaneasca din 2007, intentia companiei de a organiza curse spre Romania fiind anuntata de ambasadorul Irlandei la Bucuresti, Padraic Cradock, in urma unei intrevederi cu autoritatile romane. "Compania irlandeza doreste sa vina pe piata romaneasca si sunt semnale in acest sens, inclusiv la nivel diplomatic. Ca urmare a unei intalniri cu ambasadorul Irlandei la Bucuresti, eu am transmis ca ii astept la Bucuresti pentru a discuta despre intentia lor", a declarat ieri, pentru Rompres, directorul Directiei Aviatie Civila din Ministerul Transporturilor, Bogdan Donciu. Oficialul a spus ca Ryanair ar fi cerut unele avantaje pentru a opera pe piata romaneasca, insa autoritatile romane nu pot oferi un tratament discriminatoriu pentru companiile aeriene.
Compania irlandeza este una dintre cele mai de succes linii aeriene pe plan international, operand 362 de destinatii, in 22 de tari. Ryanair a inregistrat in primul trimestru din 2006 un profit record de peste 115 milioane de euro, in crestere cu peste 80% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Concurenta pe charter
Desi zborurile ieftine ocolisera pana acum cativa ani Romania, concurenta companiilor low cost Blue Air, My Air sau Volare in Romania este tot mai vizibila pentru marii transportatori aerieni, ale caror vanzari s-au diminuat pentru cursele charter, pe care acesti noi jucatori le acopera cu costuri minime.
Concurenta se estimeaza ca va deveni si mai acerba odata cu intrarea pe piata aeriana romaneasca, din 2007, a companiilor Sky Europe si Ryanair. Deja una dintre cele mai mari companii aeriene britanice, Wizz Air, a debutat la mijlocul lunii iulie cu zboruri saptamanale intre aeroportul Transilvania din Targu Mures si Budapesta. Printre cele mai vandabile bilete ale companiei Blue Air sunt cele s