"Proiectul noului regulament de aplicare a Codului Rutier agravează discriminările şi prevederile restrictive exagerate faţă de biciclişti, descurajând folosirea bicicletei, un mijloc de transport nepoluant", se arată în comunicatul de presă semnat de Varga Istvan preşedinte al Asociaţiei Pro Biciclo Urbo. Asociaţia a fost prezentă la dezbaterea publică a proiectului Regulamentului noului Cod Rutier, organizată săptămâna trecută de Ministerul Administraţiei şi Internelor, criticând restricţiile exagerate, susţinând soluţiile înaintate de Coaliţia Naţională de Cicloturism şi promovarea bicicletei în România, PROVELO.
În actuala sa formă, noul Cod Rutier trimite bicicliştii în afara carosabilului, pe acostament sau pe poteci, interzice circulaţia lor atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă, obligă purtarea pe timpul nopţii a îmbrăcămintei cu elemente fluorescente, în condiţiile în care pistele speciale pentru biciclişti sunt ca şi inexistente.
Acceptarea propunerilor înaintate de PROVELO ar duce la creşterea siguranţei traficului biciclistic şi la reducerea accidentelor pentru alte categorii de participanţi la trafic. Nemaivorbind de efectele pozitive pe care folosirea bicicletei le are în protejarea mediului şi pentru sănătatea publică. (E.K.)
"Proiectul noului regulament de aplicare a Codului Rutier agravează discriminările şi prevederile restrictive exagerate faţă de biciclişti, descurajând folosirea bicicletei, un mijloc de transport nepoluant", se arată în comunicatul de presă semnat de Varga Istvan preşedinte al Asociaţiei Pro Biciclo Urbo. Asociaţia a fost prezentă la dezbaterea publică a proiectului Regulamentului noului Cod Rutier, organizată săptămâna trecută de Ministerul Administraţiei şi Internelor, criticând restricţiile exagerate, susţinând soluţiile înaintate de Coaliţia Naţională de Cicloturism şi