în contextul în care cererea se reorientează către o paletă mai largă de produse. Practic, clientul român nu mai pleacă de acasă doar pentru un calculator. Trendul este, în special, în în contextul în care cererea se reorientează către o paletă mai largă de produse. Practic, clientul român nu mai pleacă de acasă doar pentru un calculator. Trendul este, în special, în contextul obţinerii tot mai facile a creditelor de consum să îţi cumperi PC, frigider sau aspirator, toate din acelaşi loc. Retailerii din industria IT din România recunosc că tendinţa de diversificare va fi una de viitor.
"Din perspectiva magazinelor care vând produse electrice şi electrocasnice, zona de IT va deveni din ce în ce mai atractivă pentru
vânzările încrucişate
pe care le presupune", spune Dragoş Simion, vicepreşedintele Flamingo. Pe de altă parte, consideră el, diversificarea ofertei va fi una de viitor şi pentru retailerii IT. Această mişcare ar putea fi una mai dificilă, totuşi, deoarece spaţiul aferent unui magazin specializat pe produse IT&C este net inferior unuia ocupat de un magazin de electrocasnice, de exemplu, explică Simion.
"Tendinţa de a oferi un mix de categorii de produse care să satisfacă şi să atragă un număr cât mai mare de clienţi a fost, de fapt, cheia succesului, completată cu o puternică implementare în locaţiile respective a unui sistem de creditare care îşi dovedise deja eficienţa în cazul bunurilor de larg consum", explică Răzvan Uruc, Supply Manager în cadrul Diverta IT. Fără a fi exclusiv orientate pe IT, marile lanţuri de magazine diversificate au reuşit să devină, astfel, soluţii alternative la "clasicul" shop IT.
Magazine exclusiv IT pentru clienţii sofisticaţi
Treptat, apreciază managerul Diverta IT, majoritatea magazinelor specializate doar în comercializarea produselor IT vor înceta să mai devină profitabile, cl