Problema informatiilor pe care trebuie sa le contina publicitatea devine un subiect tot mai acut in ultima vreme.
Legile vin si impun inserarea in materialele publicitare a unor informatii obligatorii, mergandu-se panaintr-acolo incat publicitatea unor produse sau servicii devine practic imposibila deoarece spatiul si timpul necesare pentru a cuprinde toate aceste informatii sunt insuficiente sau nu mai lasa loc vreunui joc creativ.
Agentiile care si-au pus sperante in castigarea de noi clienti cu publicitatea pentru noile fonduri de pensii private vor avea, se pare, o misiune imposibila. Recent, Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private a propus o norma referitoare la informatiile continute in materialele publicitare privind fondurile de pensii facultative si administratorii acestora.
Norma prevede ca publicitatea trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii: denumirea completa a fondului de pensii facultative, numarul deciziei de autorizare si numarul de inregistrare a fondului de pensii, adresa postala, adresa de website, e-mail-ul si numarul de telefon ale administratorului fondului de pensii, date de identificare ale depozitarului si avertizarea „Cititi
prospectul de schema de pensii facultative inainte de a adera la acest fond de pensii facultative“, indicandu-se modalitatea de obtinere a acestuia.
Iar daca in reclama se face trimitere la performantele anterioare ale fondului sau ale administratorului, publicitatea trebuie sa mai contina date complete si corecte privind cheltuielile de administrare si orice alte deduceri aplicate contributiilor participantilor sau activului fondului de pensii facultative, precum si urmatoarea propozitie:
„Performantele anterioare ale fondului de pensii facultative/administratorului nu reprezinta o garantie a realizarilor viitoare“.