Vara aceasta a fost fără discuţie, anotimpul reparării drumurilor din oraş. Am simţit asta zilnic şi pietonii, dar şi conducătorii auto. Deopotrivă am fost mereu cu toate simţurile încordate, atenţi la traficul nebunesc. Şosele şi trotuare în lucru, praf, zgomot, nebunie. Toate astea pălesc încă atunci când apare problema cetăţenilor care locuiesc pe străduţele mici ale oraşului, nevoiţi să preia tot traficul zonei în care se efectuează lucrările de reparaţii. Un astfel de caz este cel al străduţei Papiu, mai îngustă cu peste un metru faţă de arterele din jur, stradă mărginită de case ridicate în marea lor majoritate în prima jumătate a secolului XX, care de la începutul anului a fost "călcată" de cauciucurile maşinilor, non-stop. "Străduţa asta nu a fost construită pentru a prelua un asemenea trafic. Este în pantă abruptă, iar casele sunt foarte aproape de drum. În 1971 când ne-am mutat aici, rar trecea câte o maşină. Acum îmi e frică să trec drumul", ne-a spus Riza Margareta, a cărei casă se află la numărul 6-B.
Zguduite din temelii
Deşi la capătul străzii se află un indicator care interzice accesul maşinilor de tonaj mare, în cele 20 de minute în care am stat la numărat maşini, au trecut patru camioane de 20 de tone. Două din ele au avut chiar dificultăţi deosebite, în momentul în care au ajuns una în dreptul celeilalte. În uruiala motoarelor ambalate, geamurile caselor au început să trepideze ca la cutremur. Mâna pusă pe zidul unei case în căutarea unui punct de sprijin, trepida la fel. Cei care locuiesc pe strada Papiu au întocmit numeroase memorii prin care solicitau devierea traficului pe alte străzi sau, trecerea pe sens unic, regim care a funcţionat foarte bine în primăvară, când pentru o lună strada Mihai Viteazul a fost în reparaţie. Apoi a urmat, strada Cutezanţei, iar acum Bulevardul 1848. Răspunsul Primăriei Târgu Mureş a fost scurt şi s