Romania si celelalte tari din Europa de Est sunt mult mai interesante in calitate de producatori de anvelope si mai putin atractive ca piete de desfacere, insa este de asteptat un reviriment al consumului in urmatorii ani, a declarat Alexis Burlacot, director de marketing al diviziei de anvelope pentru camioane al Michelin Europa.
"Ritmul de crestere al unor piete precum Romania sau Rusia este in acest moment foarte alert, de 10-15% anual, spre deosebire de pietele mature cum sunt cele din Europa de Vest sau din SUA, unde ritmul de crestere este mult mai scazut, de doar cateva procente", a mai precizat Burlacot.
Michelin are in prezent doua fabrici in Romania, Silvania Zalau si Victoria Floresti, pe care le-a achizitionat in 2001, impreuna cu alte active, de la grupul Tofan, dar si o fabrica de cord metalic construita in urma unei investitii greenfield la Zalau.
In prezent, cea mai mare parte a afacerilor Michelin in Romania (aproximativ 75%) este reprezentata de exporturile catre Statele Unite si alte tari din Europa.
"Tarile in care avem in prezent centre de productie, cum este cazul Romaniei, devin tot mai interesante si ca piete de desfacere. Este de asteptat un reviriment al acestora in viitorul apropiat", a spus Alexis Burlacot.
El a declarat ca unul dintre principalele motoare care sustin cresterea acestor piete este dezvoltarea retelelor de transportatori.
"Este notabila specializarea si profesionalizarea transportatorilor care activeaza in zonele Europei de Est, fapt ce influenteaza direct afacerile noastre", a afirmat Burlacot.
Michelin a anuntat oficial saptamana trecuta la centrul sau de tehnologii de la Ladoux (Franta) ca va investi pana in anul 2011 aproximativ 400 de milioane de euro in fabricarea unui nou tip de anvelope pentru camioane, utilizand asa-numitele tehnologii durabile, care vor creste durata de via