Madalin Simion, brand manager Biborteni: La inceputul anului trecut, cand am initiat mai multe studii de piata pentru a vedea segmentarea acesteia si comportamentul consumatorului, aveam doua optiuni: fie producem apa ieftina la 2 litri, fie construim un brand puternic pentru a ne asigura o pozitie de top in piata. Am ales a doua varianta. Producatorul apei minerale Biborteni, care a fost preluat anul trecut de catre actionarii poducatorului de vinuri Murfatlar, si-a regandit pozitionarea brandului si mizeaza in prezent pe traditia pe care Biborteni o are pe piata locala.
Madalin Simion, brand managerul Biborteni, spune ca strategia companiei sale pe termen mediu si lung va fi intarirea brandului, investitiile bugetate in acest sens fiind de peste 3 mil. euro (valoare rate card), pentru primul an de la demararea noii campanii de comunicare.
"La inceputul anului trecut, cand am initiat mai multe studii de piata pentru a vedea segmentarea acesteia si comportamentul consumatorului, aveam doua optiuni: fie producem apa ieftina la 2 litri, fie construim un brand puternic pentru a ne asigura o pozitie de top in piata. Am ales a doua varianta", spune Simion.
Studiile de piata realizate pentru companie in ultimul an au relevat faptul ca traditia apei minerale in Romania este un element foarte important luat in considerare de consumatori, in momentul in care aleg un anumit brand.
In schimb, spre deosebire de tarile mai dezvoltate din vestul Europei, continutul de minerale sau caracteristicile sanatoase ale apei minerale nu sunt elementele care ii determina pe romani sa o consume.
"Cei mai multi romani consuma apa minerala din simplul motiv ca nu agreeaza apa de consum furnizata de Regiile Autonome", mentioneaza Simion.
Apele minerale romanesti au inregistrat succese reale pe pietele de export din tarile mai dezvoltate, unde consum