In lume au mai ramas putine marci de automobile in care sa nu intre pe banda de montaj o componenta produsa in Romania, de la saci de air-bag pana la cabluri de frana Cei mai activi investitori straini din vestul tarii afirma ca gasesc din ce in ce mai greu personal calificat, iar salariile ar putea creste accelerat.
Producatorii de componente auto internationali, care au investit sute de milioane de euro in ultimii ani in Romania, spun ca este tot mai greu sa gaseasca personal calificat. Ca urmare, salariile pe care trebuie sa le plateasca angajatilor vor creste accelerat.
"Piata fortei de munca din Romania este deja suprasolicitata, ceea ce ar putea determina o penurie de angajati si cel mai probabil cresterea semnificativa a salariilor. Pentru companiile deja prezente pe piata, Romania ramane o locatie atractiva, dar nou-venitii vor intampina aici dificultati pe piata muncii", au declarat pentru ZF reprezentantii grupului german Continental AG, care detine cinci fabrici in Romania, fiind unul dintre principalii investitori din domeniu.
Aceeasi este situatia si in cazul Bos Automotive Products Romania, subsidiara firmei germane BOS GmbH&Co.
"In regiunea in care ne-am localizat unitatile de productie din Romania (Arad - nr. red.), angajatii calificati nu mai sunt la fel de flexibili cum erau la inceput, din cauza ca au fost realizate aici numeroase proiecte noi de investitii straine si rata somajului este acum destul de redusa. Costurile cu forta de munca sunt inca reduse in Romania, dar salariile cresc si suntem atenti la aceasta evolutie", a spus Ger Joris, managerul general Bos Automotive Products Romania.
Compania si-a extins in ultimul an activitatea din fabrica sa din Arad, ceea ce a necesitat forta de munca suplimentara, insa procesul de recrutare a fost foarte dificil, din cauza indisponibilitatii personalului