Cresterile modeste inregistrate de multinationalele producatoare de bere pe pietele emergente transforma zone precum Europa de Est in surse de profit neasteptat
In toate segmentele economiei, marii producatori merg pe pierderi semnificative de cativa ani in pietele consacrate. Sectorul berii nu face exceptie de la acest fenomen devenit deja regula, motiv pentru care strategiile investitionale ale multinationalelor producatoare de bere vizeaza tot mai mult pietele est-europene. Cu un consum de bere care a explodat in aceasta vara la noi, inregistrand cresteri de 23% fata de sezonul cald precedent, berarii internationali trebuie sa fie foarte fericiti de decizia de a-si reloca fabrici si in Romania. Mai mult, Asociatia "Berarii Romaniei", organism format din cei mai importanti producatori de bere de pe piata romaneasca - Brau Union Romania, Ursus Romania, Interbrew Romania si United Romanian Breweries Bereprod, estimeaza pentru intreg anul 2006 o crestere de pana la 16 milioane de hectolitri de bere, adica un consum de 74 l/an/cap de locuitor.
Piata berii din Romania a inregistrat, astfel, aproape 7,8 milioane hl de bere in primele sase luni ale anului, cu 16% mai mult fata de perioada similara a anului 2005. Romanii nu doar beau mai multa bere, dar, in plin avant al berii la PET, vedeta sezonului a fost berea la halba, ceea ce arata o schimbare importanta a culturii consumatoriste de la noi. Berea la halba a castigat teren in aceasta vara, ajungand la 8,5% din volumul de vanzari din lunile iunie, iulie si august, in timp ce anul trecut cota de piata a acesteia a fost de doar 6,3%.
Patru concerne isi adjudeca 70% din piata
Pe piata autohtona isi deruleaza activitatile patru concerne internationale, care detin impreuna mai mult de 70% din piata, atat ca volum, cat si ca valoare. Heineken NV prin filiala locala Brau Uni