Piata autohtona a mezelurilor este dominata de afaceri de familie: Cris-Tim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst Ro si Caroli sunt companiile care isi disputa o suma care ajunge anual la peste 400 de milioane de euro.
Cris-Tim este o afacere de familie care a inceput in 1992, cand era reprezentata doar de un chiosc alimentar. Grupul reprezinta astazi o forta, iar din cadrul grupului fac parte nu mai putin de 4 companii, respectiv Cristim 2 Prodcom, Recunostinta Prodcom Impex, Eco-Ferm si Sensconstruct.
Producatorul de mezeluri a investit numai anul acesta circa cinci milioane euro intr-un nou centru de logistica la Mogosoaia, iar pana la sfarsitul lui 2006 vor fi construite alte doua, la Craiova si Filipestii de Padure.
"Centrul logistic are o capacitate de depozitare de 120 de tone pe zi si va fi cea de-a patra platforma logistica de care dispune compania", a declarat presedintele grupului de firme Cris-Tim, Radu Timis. Pentru constructia centrului logistic, care a devenit functional in luna iunie, au fost alocate doua milioane euro. Compania va investi inca un milion de euro pentru modernizare si doua milioane de euro pentru construirea sediului de birouri.
De asemenea, Cris-Tim are planificate investitii de circa 8 milioane euro pentru construirea centrului logistic si extinderea capacitatii de productie de la Filipestii de Padure, unde compania detine patru unitati a caror capacitate se ridica la aproximativ 150 de tone pe zi si care ar urma sa creasca pana la 300 de tone pe zi in anul 2010. Potrivit lui Radu Timis, atingerea unui volum zilnic de vanzari de 300 de tone pe zi va permite firmei sa aiba o cota valorica de 30% din piata in 2010, comparativ cu 18% in prezent.
Grupul isi asigura materia prima aproape in totalitate din importuri, fermele proprii de porci si vaci acoperind 5% din necesarul pentru procesare. Cris-Tim a realizat