Sa incepem, Dinu Tanase, cu un prim fapt pozitiv: raspunsul la o critica prin invitatia de a participa la festival. in momentul cind, cu numai cinci zile inainte de deschidere, am citit pe site-ul propriu prima informatie sub antetul IPIFF, am trimis pe aceeasi cale patru intrebari: 1. De ce nu figureaza in informatie nici un nume – de presedinte sau director, de responsabil cu presa sau cu Public Relations, ca sa nu mai vorbim de membrii juriului? 2. De ce nu se face nici o referire la acreditarea presei si a criticii? 3. Cum poate fi un „festival international“ numai cu filme romanesti in competitie? 4. Daca e un festival „al producatorilor“, inseamna ca filmele vor fi evaluate sub raportul lucrului echipelor de productie sau, cum altfel, de catre cine si „pe ce baza“?
Cred ca in aceeasi depesa exprimam temerea constituirii unei nefericite traditii, in trena incercarilor precedente de a incropi un festival de film la Constanta-Mamaia.
Nu mica mi-a fost deci surpriza cind, in aceeasi zi cu misiva-mi, am primit un telefon de la Oana Rasuceanu, din echipa TIFF-ului de la Cluj, vorbind insa in numele IPIFF-ului de la Constanta, ca Executiv Producer!
Chiar daca n-am dedus din asta ca IPIFF se va profila ca frate sau var al primului festival de film efectiv profesionist din Romania, cum e International Independent Film Festival Anonimul de la Sfintu Gheorghe-Delta, frate cu Transilvania International Film Festival, mi-am zis ca nici nu-i vorba de o compromisa continuitate. Cele patru intrebari ar ramine totusi in picioare si ti le-as adresa in dubla calitate pe care o ai: presedinte al Uniunii Producatorilor de Film si Audiovizual din Romania (UPFAR) si al Independent Producers International Film Festival (IPIFF).
- IPIFF, frate sau var cu TIFF?
Eu n-am stiut nimic despre acel prim comunicat de presa la care te referi. Festiva