Târgumureşenii plecaţi după lapte şi ouă, citesc informaţii despre Uniunuea Europeană şi află noi adrese de Internet. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale derulează timp de o lună campania de informare publică "România europeană". În afara panourilor publicitate, instalate deja în cartiere, oraşul va mai fi împânzit cu sute de afişe, care au ajuns la Primăria Târgu Mureş ieri.
Pentru că românii nu ştiu ce este Uniunea Europeană, Agenţia de Strategii Guvernamentale inundă oraşele ţării cu mii de panouri şi sute de mii de afişe. Campania pare făcută în grabă, incluzând şi mesaje de campanie electorală. Scopul acestei acţiuni, care va dura o lună, este "informarea corectă a cetăţenilor români şi construirea unei percepţii publice realiste cu privire la integrarea României în UE". Proiectul constă în postarea, în întreaga ţară, a unui număr de 1.540 de panouri şi 615.000 de afişe. Bugetul campaniei se ridică la 1.400.000 RON (aproximativ 400.000 de euro).
Mesaje confuze?
Informaţiile ce apar pe panouri şi afişe au un caracter general: "accesul cetatenilor UE pe piaţa muncii din România". Afişele cu adresele de site-uri par inutile pentru că doar 20 al sută din populaţia ţării accesează internetul. Oficialii recunosc însă că afişele nu puteau conţine informaţii importante, ci doar să direcţioneze către sursele de informare. Cetăţenii au remarcat şi limbajul de lemn folosit în enunţuri de genul "creşterea nivelului de trai", "accesul la educaţie la standarde europene" sau "costurile de aliniere a producătorilor români la standardele existente pe piaţa europeană", anunţuri ce par mai degrabă sloganuri de campanie electorală decât de informare publică. "De când tot auzim despre creşterea nivelului de trai sau şcoli moderne, ne-am plictisit. Poate o să intre copiii pe Internet, noi avem alte griji", ne-a spus Marian Ioniţă, "vecin" al panoului pro UE,