Trei ora si jumatate. Atat pierde zilnic un bucurestean, prins fiind in traficul din oras.
Ne-am inarmat cu cronometru si aparat foto si am dat o tura prin oras, fara sa exageram cu drumurile, facand o medie kilometrica similara cu cea a unui om activ, doar din dorinta de a cuantifica exact timpul pierdut la semafoare, in intersectii supra-aglomerate si pe artere care, aflate in constructie, duc lipsa severa de mana de lucru.
[c:1:d]La inceputul verii, Adriean Videanu ne avertiza ca urmeaza o perioada mai putin placuta in ce priveste circulatia. Pana la urma, trebuia sa vina si momentul in care strazile Bucurestiului sa intre in reparatii capitale, pentru ca mai apoi gropile, lucrarile facute haotic si conditiile grele de trafic sa fie date uitarii.
N-am mai asteptat termenul dat de Videanu pentru ca oricum efectele sunt sub asteptari.
Sa revenim totusi la cele peste trei ore pe care un bucurestean le pierde zilnic, in medie, in trafic.
Din cartiertul Tineretului ne indreptam spre Piata Victoriei si ulterior Piata 1 Mai, unde se afla redactia HotNews. Avem de asteptat la o coada ce se intinde de la Liceul Sincai pana in apropriere de Guvern. Sa tot fie vreo 5 kilometri de masini care circula bara la bara.
Cu toate acestea, nici un drum in lucru - cu exceptia intersectiei de la Budapesta, nici un politist pe traseu care sa incerce macar sa faca o diferenta cat de mica.
Fiecare isi face loc cum stie mai bine. Dupa mintea unor soferi mai nervosi, drumul se elibereaza, mai ceva ca in basme, apasand claxonul cate doua minute fara oprire.
Pasajul Unirii-UniversitateHotNews.ro
Dupa vreo 20 de minute de mers, iata-ne blocati in pasajul dintre Unirii si Universitate. Avem timp sa stam de vorba cu soferul de pe un 381. Nelu Patrascu ii zice. Conduce un autobuz Mercedes, are vreo 12 ogl