Cele mai mari creşteri ale vânzărilor s-au înregistrat în Europa Centrală şi de Est nu reprezentau tocmai punctele forte ale maşinilor asiatice, europenii taxând aceste aspecte ori de câte ori au avut ocazia, mai nou, producătorii au înţeles că preţul scăzut nu poate urca vânzările foarte mult. şi au acţionat în consecinţă.
"Asiaticele" au căpătat, în timp, un design din ce în ce mai atrăgător, aspect care, coroborat cu preţul foarte accesibil, le-a propulsat între primii zece concurenţi la nivel mondial, din punct de vedere al vânzărilor. Potrivit clasamentului întocmit de Organizaţia Internaţională a Producătorilor Auto (OICA), nu mai puţin de patru mărci asiatice se aflau în top zece al celor mai vândute branduri auto anul trecut. Este vorba de Toyota, Nissan, Honda şi Hyundai-Kia.
Toyota îi suflă în ceafă lui GM
Astfel, Toyota se clasează pe locul secund, imediat în urma liderului american General Motors şi înaintea producătorului de renume Ford. Numărul total de maşini vândute de GM se cifrează la aproape 9,1 milioane, din care 5,7 milioane sunt autoturisme. Oricum, Toyota se situează în faţa GM la capitolul autoturisme, având în vedere că din totalul de 7,3 milioane de maşini vândute (cifră care înglobează şi vehiculele comerciale, autobuze, dar şi autoturisme grele), un număr de 6,2 milioane sunt automobile. Cu mult în spate, Ford a atins un nivel de vânzări de 6,5 milioane, din care 3,5 milioane sunt autoturisme. Comparativ cu anul 2004, Toyota îşi consolidează poziţia a doua în clasament, vizând-o pe cea de lider, în timp ce devine tot mai evident că Ford are probleme în a se păstra pe podium. O evoluţie bună a avut-o Nissan, care a urcat două poziţii în top faţă de 2004, ajungând pe locul 6 şi detronând vânzările PSA Peugeot Citroen.
În România, vânzările au avansat cu 59%
Deşi se află încă la poarta Uniunii