Ministrul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Zsolt Nagy, si ministrul Delegat pentru Comert, Iuliu Winkler, au lansat marti Strategia de Branding de Export 2006 - 2009 pentru sectorul tehnologiei informatiei, in prezenta reprezentantilor asociatiilor de profil din Romania, a reprezentantilor Agentiei Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID) si ai CHF International Romania.
"IT-ul face istorie, lansand prima strategie de branding de export sectoriala. IT-ul este primul sector care a reusit sa isi construiasca o astfel de strategie si sunt mandru sa va spun ca am reusit acest lucru inaintea altor sectoare mult mai mediatizate: industria vinului sau cea a prelucrarii lemnului", a declarat ministrul Zsolt Nagy.
Acesta a adaugat ca lansarea in dezbatere publica a primului proiect de branding sectorial dovedeste ca parteneriatul public-privat este solutia optima pentru a stimula si creste exporturile romanesti. ”Am avut incredere in succesul unei astfel de colaborari cand am demarat proiectul Strategiei Nationale de Export si sunt bucuros sa vad ca parteneriatul public-privat s-a extins pentru realizarea unor proiecte de branding sectorial”, a declarat Iuliu Winkler, ministru delegat pentru comert.
Initiativa strategica de branding este o forma de aplicare concreta a Strategiei Nationale de Export si este rezultatul parteneriatului public-privat. Strategia vizeaza trei obiective generale majore: definirea asertiunilor valorice si sinteza mesajului, stabilirea unui arsenal promotional extern al brandului si imbunatatirea proceselor interne.
Pentru atingerea acestor obiective generale vor fi urmate mai multe etape, definite foarte clar in planul de actiuni, printre care se numara tinte precum: evaluarea faptelor despre piata intr-un inventar, distilarea unor asertiuni valorice (AV) unice, bazate pe inventarul de fapte, testare