Confruntati cu declinul venitului mediu pe client, operatorii telecom isi vor gasi salvarea in oferta de entertainment digital. Dar vor avea de unde lua continut multimedia suficient?
Internetul in banda larga (broadband), care permite servicii multimedia, de comunicatii si de entertainment digital sofisticate, va deveni dominant in urmatorii cinci ani in Europa.
In cateva tari, printre care se vor afla chiar si unele mai putin dezvoltate economic, 80-90% dintre locuinte vor avea acces la broadband, releva un studiu despre retelele Internet de generatie viitoare (NGN), realizat de firma de consultanta Arthur D. Little, la cererea Liberty Global, care detine cel mai mare operator de cablu din Romania, UPC.
In acceptiunea studiului, termenul de broadband va defini pana in 2011 capacitati de transfer de date situate intre 1Mbps si 100Mbps. In prezent in Romania, broadband-ul este asimilat cu viteze mult mai mici.
Analistii sunt extrem de optimisti in predictiile lor: piata mondiala de Internet broadband se va dubla aproape in urmatorii cinci ani, de la 75 de miliarde de dolari in acest an la venituri de 145 de miliarde de dolari in 2010. Efectul? Tot mai multi jucatori din diferite industrii vor face eforturi pentru a castiga o felie din aceasta uriasa afacere.
Loc pare sa fie pentru toata lumea, deoarece beneficiind de vitezele de transfer foarte mari, consumatorii vor cere din ce in ce mai mult continut multimedia si servicii, iar operatorii vor avea dificultati in a satisface pe deplin aceasta cerere cel putin pe termen mediu. Aceasta situatie - coroborata cu faptul ca venitul mediu pe client in industria telecom a scazut constant, iar pe viitor va avea cel mult cresteri extrem de modeste - va modifica strategia marilor operatori: acestia nu se vor mai concentra neaparat pe atragerea de noi clienti, ci vor incerca sa ofere cat mai mult c