Intre 2 si 10 octombrie, simultan cu notoriul, prin partile noastre, Golden Drum se desfasoara la Florenta "Ad Spot Award", un festival de publicitate mult mai nisat, dedicat campaniilor cu buget redus si campaniilor sociale.
Festivalul este prezidat de Pier Federico Leone, fondatorul ADEE, asociatie culturala nonprofit, alaturi de care a initiat Ad Spot Award. Pier Federico Leone si-a inceput cariera ca si creativ in mari agentii de publicitate din Milano, Paris, Londra. Din cate am aflat de la acesta, in 2006 nu s-a inscris in competitia florentina nici o campanie romaneasca. La Ad Spot Award 2006, China este tara care isi va prezenta pe larg creativitatea din segmetul focalizat de festival.
Jurnalul National: De ce un festival dedicat exclusiv publicitatii cu buget mic si campaniilor sociale? Pier Federico Leone: Ad Spot Award s-a nascut in 1991 si era atunci integral dedicat spoturilor cu buget mic. Am observat deja in acei ani ca multe dintre campanii erau dedicate comunicarii sociale. De altfel, adesea pentru campaniile de comunicare sociala exista produse pro-bono sau cu buget redus. Din 1993 am hotarat sa dividem cele doua gale de premiere, si s-au nascut Ad Spot Low Budget si Ad Spot Non-Profit. Obiectivul nostru este acela de a pune in lumina aceste sectoare pentru a focaliza atentia pe doua segmente importante ale publicitatii aflate in crestere puternica, care implica majoritatea profesionistilor sectorului si de a sublinia efortul creativ de rezolvare a unor probleme dificile de comunicare.
Buget La ce se refera limitarea de buget si ce fel de media aveti in vedere? O idee buna nu ar trebui sa lipseasca unei campanii de comunicare reusite, chiar si atunci cand exista bugete mari la dispozitie. Dar, cand dispui de putini bani, trebuie sa fie optimizate resursele bazandu-te pe o idee creativa capabila sa poata rezolva problema. Limitare