Vineri, 15 Septembrie bursele internationale si-au continuat trendul crescator inceput cu ceva vreme in urma. Dupa pit stop-ul de ieri investitorii au apasat din nou pe acceleratie, impingand indicii bursieri spre maximele anului.
Indicele Dow Jones a inchis la 11.560,77, in crestere cu 33,38 puncte adica 0,29%, S&P500 a crescut 3,59 puncte adica 0,27% la 1.319,87 in timp ce indicele de tehnologie Nasdaq100 a crescut 0,40%, adica 6,46 puncte la 1.632,44.
In Europa DAX30 din Germania a crescut 0,52%, adica 30,50 puncte la 5.937,87, indicele pan-european EuroStoxx50 a crescut 0,41% la 3.812,11 puncte, in timp ce FTSE de la Londra s-a pastrat “flat” la 5.877 puncte.
Dintre actiunile europene cel mai mult a crescut sectorul bancar: UBS +1,48% la 71,90 CHF, Credit Suisse +3,42% la 72,60 CHF, Societe Generale 1,93% la 126,90 Euro.
In schimb, actiunile concernului DaimlerChrysler au suferit o tranta sanatoasa: -5,57% la 39,18 Euro, in urma taierii estimarii profitului operational cu un miliard de euro pentru 2006 si a anuntului ca divizia Chrysler ar putea incheia anul cu o pierdere de 1,2 miliarde de euro.
Prin inductie, scaderea s-a rasfrant si asupra BMW (-1,33% la 39,91 euro), Peugeot (-1,24% la 42,95 euro) si Renault (-0,94% la 89,80 euro).
In Statele Unite surpriza negativa a sosit tot din partea sectorului auto. Ford a anuntat detaliile unui nou plan de restructurare: va da afara inca 10.000 de salariati, ajungand la un total de 30.000 de concedieri pana in anul 2008. In plus, a postat o pierdere pe primul semestru al anului de 1,44 miliarde de dolari si a anuntat ca va veni pe “break-even” abia in anul 2009.
Ca dezamagirea sa fie completa, a anuntat suspendarea dividendelor pentru prima data din anul 1982. Ca urmare, actiunile Ford au scazut 11,77% la 8,02 dolari. Tot prin inductie, Ge