Studentii britanici implicati intr-un proiect de cercetare al laboratorului IBM din Hursley, proiect care face parte din programul global IBM Extreme Blue, au dezvoltat un sistem care are scopul de a imbunatati comunicarea persoanelor cu deficiente auditive, in momentul in care acestea patrund in locuri precum gari, aeroporturi sau la locul de munca.
Sistemul, denumit LAMA - Location Aware Messaging for Accesibility, poate trimite pentru utilizatorii acestui sistem de telefonie mobila o gama larga de informatii privind localizarea acestora. Informatia poate fi trimisa, la cerere, intr-o gama larga de formate.
Acestea sunt de obicei sub forma mesajelor text, dar pot fi si sub forma unei imagini sau a unei alerte tactile, ca o setare pe modul vibratii al telefonului.
In momentul in care utilizatorii sistemului patrund intr-un loc in care functioneaza LAMA - cum ar fi statiile de metrou sau aeroporturi - telefonul lor mobil recunoaste sistemul si furnizeaza o lista de servicii de mesagerie pe care serviciul le ofera.
Prin abonarea la acest serviciu, utilizatorii pot fi avertizati imediat in legatura cu orice anunt de interes public, anunt care este transformat instantaneu in formatul preferat de utilizator.
''Sunt foarte entuziasmat de potentialul acestui sistem, deoarece poate reduce senzatia de izolare pe care o pot simti persoanele cu deficiente auditive. Mai precis, sistemul ofera posibilitatea ca aceste persoane sa fie avertizate imediat asupra mesajelor urgente, chiar daca persoanele sunt intr-un mijloc de transport public sau la locul de munca'', a declarat David Livemore, presedintele Deafness Research UK.
Persoanele cu deficiente auditive ''primesc'' alertele de urgenta
Sistemul este de ajutor mai ales persoanelor cu deficiente auditive, ajutandu-le sa primeasca informatii esentiale precum alertele de ur