Senatorul PD Dan Carlan a prezentat ieri un nou proiect de legare a Iasului de vestul tarii printr-o autostrada. Aceasta ar urma sa treaca prin Roman, Piatra Neamt, Bicaz si Tirgu Mures. Noul proiect il va inlocui practic pe cel propus la inceputul acestui an de deputatul PNL Relu Fenechiu. Costul investitiei va fi de 1,5 miliarde euro, lucrarile urmind sa inceapa in 2008. Autostrada Est-Vest pare sa-si fi gasit un loc pe harta. Potrivit parlamentarilor PD, care detine Ministerul Transporturilor, Iasul ar urma sa fie conectat de vestul Romaniei si de UE printr-o autostrada cu cite doua benzi pe sens, lunga de 300 km. "Traseul autostrazii este clar stabilit. Noi ne propunem ca, pina la sfirsitul acestui an, sa realizam un calendar precis privitor la construirea autostrazii, iar pina la sfirsitul lui 2008 dorim ca intregul traseu sa poata fi predat catre eventualul constructor", a precizat senatorul Carlan, liderul filialei iesene a PD. Viitoarea autostrada Est-Vest va incepe de la Sculeni si va trece prin Iasi, Roman, Piatra Neamt, Bicaz, Lacu Rosu si Sovata, pina la Tirgu Mures, unde se va uni cu autostrada Transilvania. Valoarea investitiei a fost estimata de Carlan la 1,2-1,5 miliarde euro. "Dupa realizarea studiului de prefezabilitate, vom avea o evaluare clara a investitiei. Ne propunem ca, pina la sfirsitul anului, sa gasim o modalitate de finantare agreata de Ministerul Transporturilor. Personal, consider ca ar trebui sa ne indreptam catre un parteneriat public-privat, deoarece fondurile structurale care vor fi alocate Romaniei dupa aderare se vor indrepta catre drumuri internationale", a afirmat Carlan. La inceputul acestui an, reprezentantii PNL au propus un alt traseu pentru autostrada Est-Vest, prin nordul tarii, plecind de la Odessa si trecind prin Chisinau, Sculeni, Iasi, Suceava, Baia Mare, pina in Ungaria. "Ministerul Transporturilor a decis, probabil,