Corespondenta din Budapesta Romania a castigat la sfarsitul saptamanii trecute marele premiu la o reuniune internationala a vagoanelor-restaurant si bar care circula pe retelele de cale ferata central-europene. Este al doilea an consecutiv cand romanii reusesc isprava.
Concursul s-a desfasurat in Parcul National al Cailor Ferate Ungare MAV din Budapesta, un fost depou dezafectat si devenit de multi ani muzeu. A fost suficient spatiu pentru cele doua tipuri de intreceri: un Grand Prix rezervat locomotivelor cu abur central-europene (competitie ajunsa deja la editia a VI-a) si o sectiune a vagoanelor-restaurant in care juriul a punctat calitatea si decorarea vagonului si compozitia produselor culinare pregatite, intrecere castigata de Romania.
Imense locomotive cu aburi, multe functionale, unele vechi de 120 de ani, precum si vagoane de toate tipurile pot fi vazute in parcul budapestan. O data pe an, neobisnuita locatie strange pentru doua zile cateva zeci de mii de turisti, care vin sa vada cum echipe din mai multe tari se intrec intr-un concurs gastronomic si in altul de "virtuozitate" in conducerea "aburoaselor". Furnicarul de oameni, majoritatea parinti cu copii, venit sambata in fostul depou s-a distrat copios. Pe langa cele doua concursuri, vizitatorii s-au urcat in vagoanele si locomotivele vechi, s-au plimbat cu trenuletul electric si s-au jucat ore in sir.
PESCUIT SI VANAT. Anul trecut, Romania s-a prezentat la concurs cu un vagon-restaurant modernizat in interior la Atelierele CFR Grivita si cu un vagon bar-bistro. Meniul traditional romanesc prezentat i-a lasat fara replica pe membrii juriului, care ne-au acordat marele premiu. "Anul acesta am pregatit ceva diferit. Doream sa ne pastram titlul si ne-am gandit la un meniu pescaresc si la un unul vanatoresc", spune Bogdan Nastasescu, directorul Gevaro SA, filiala a SNTCF "CFR Calatori", care