- Cele doua mari companii petroliere romanesti, Rompetrol si Petrom, nu inceteaza sa isi dispute piata locala de profil. Au planuri de lupta, insa, si in afara ringului autohton
- Odata cu achizitionarea companiei franceze Dyneff, Rompetrol deschide al doilea front de operatiuni in Occident, dupa cel din zona Balcanilor si a Marii Negre. In Franta, compania planuieste atingerea unei cote de 10% din piata de carburanti
- Ajungerea la sefia Petrom a Marianei Gheorghe coincide cu "internationalizarea" operatiunilor companiei si crearea unei pozitii puternice in zona Marii Caspice si a Balcanilor
Ambele companii petroliere pregatesc intens strategii de extindere in regiune: in timp ce sefii Petrom cred ca profitabila continua sa fie zona Balcanilor, Rompetrol tinteste piete emergente, precum Spania si Franta.
Odata cu achizitionarea companiei franceze Dyneff la finele anului 2005, Rompetrol deschide al doilea front de operatiuni in Occident, dupa cel din zona Balcanilor si a Marii Negre. Deocamdata, compania se afla in plin proces de rebranding in Franta, ceea ce presupune relansarea pe piata a vechilor statii cu numele de Rompetrol si lansarea altora noi pana la finele lui 2007.
Prima benzinarie care va opera sub marca Rompetrol in Franta va fi lansata in urmatoarele doua luni, in timp ce in anul urmator compania petroliera romaneasca va construi sub marca proprie prima benzinarie din Franta, concomitent cu construirea celei de-a doua statii in Spania, declara recent directorul de operatiuni al grupului Rompetrol, Andre Naniche. Prezenta Rompetrol in Spania nu exclude posibilitatea achizitionarii unei retele sau mai multor statii de pe aceasta piata, potrivit presedintelui grupului, Dinu Patriciu.
Rompetrol deschide afacerile in Occident
In paralel cu deschiderea de noi benzinarii, strat